Η Ανάπτυξη Οργανισμού μπορεί να οριστεί ως το σύνολο σχεδίων και διαδικασιών για τη βελτίωση της ικανότητας ενός οργανισμού μέσω της ευθυγράμμισης της ηγεσίας, της διαχείρισης, της στρατηγικής, της κουλτούρας, της οργανωτικής δομής, των ανθρώπων, των τεχνολογικών πτυχών, των ανταμοιβών, των μετρήσεων και της παρακολούθησης των επιχειρηματικών αποτελεσμάτων. Στοχεύει στην ενσωμάτωση των επιχειρηματικών διαδικασιών σε ένα συγκεκριμένο αλλά ευέλικτο σύστημα διαχείρισης, κατάλληλο για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά και τις προκλήσεις κάθε οργανισμού.
Η Ανάπτυξη Οργανισμού περιλαμβάνει μια συνεχή, μεθοδική διαδικασία για την προώθηση της οργανωτικής αποτελεσματικότητας, την επίλυση προβλημάτων, την ανάπτυξη ανθρώπων και τη βελτίωση της απόδοσης και της ανταγωνιστικότητας του οργανισμού.
Εξερεύνιση και προσδιορισμός της τρέχουσας κατάστασης χρησιμοποιώντας ανάλυση SWOT και άλλες μεθοδολογίες
Εφαρμογή του Human Factor Fitness Review (HFFR), μιας ειδικής μεθοδολογίας για την αξιολόγηση της αποτελεσματικότητας της οργανωτικής δομής, της εταιρικής κουλτούρας και της αποτελεσματικότητας της διαχείρισης ανθρώπινων πόρων, ως
βάση για τον προγραμματισμό
Υιοθέτηση αρχών ανασχεδιασμού επιχειρηματικών διαδικασιών – Προσδιορισμός και εστίαση σε επιχειρηματικές διαδικασίες που προσθέτουν αξία στους πελάτες
Ανάπτυξη μιας διαδικασίας λήψης αποφάσεων βασισμένη σε στοιχεία και αποτελέσματα
Αντιμετώπιση προκλήσεων σχετικά με την τεχνολογία της πληροφορίας και τον ψηφιακό μετασχηματισμό
Αποδοχή των διαδικασιών Διαχείρισης Αλλαγών, όπως απαιτείται
Παροχή του ειδικού Ρυθμιστικού Σχεδίου Ανάπτυξης Οργανισμού
Υποστήριξη της εφαρμογής του Master Plan και παροχή των απαραίτητων προγραμμάτων κατάρτισης
Επανεξέταση και ανανέωση των συμφωνηθέντων ορόσημων του έργου